(23.10.2009)
Wojciech Watycha - Z-ca naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i
Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Nowy Targ:
"W związku z narastającymi problemami parkingowymi w centrum miasta oraz
zamiarem likwidacji parkingów w Rynku w Nowym Targu przewiduje się budowę
garażu wielopoziomowego otwartego obok Miejskiej Hali Lodowej.
Budowa garażu nastąpi w trybie "zaprojektuj - wybuduj" poprzez udzielenie
koncesji na roboty budowlane zgodnie z obowiązującą od lutego tego roku
ustawą o koncesji na roboty budowlane lub usługi, tzn. oferent, który
złoży najkorzystniejszą ofertę sporządzi projekt budowlany zgodnie z
koncepcją i sporządzonym programem funkcjonalno-użytkowym, zrealizuje na
miejskiej działce ww. garaż a następnie będzie zarządzał tym obiektem
czerpiąc dochody w okresie ustalonym w umowie. Postępowanie o zawarcie
umowy koncesji rozpocznie się jeszcze w bieżącym roku po skompletowaniu
potrzebnej dokumentacji.
Obecnie została opracowana koncepcja garażu wielopoziomowego otwartego
wraz z programem funkcjonalno-użytkowym i kosztorysem szacunkowym. Główne
założenia dotyczące realizacji parkingu, a w zasadzie zgodnie z
nomenklaturą techniczną garażu wielopoziomowego otwartego to:
•Powierzchnia działki- 0,4187 ha
•Powierzchnia zabudowy- 1316,5 m2
•Wskaźnik wielkości pow. zabudowy- 0,314
•Powierzchnia terenów zielonych biologicznie czynnych 26,5% pow. działki -
1110,6 m2
•Powierzchnia wszystkich kondygnacji netto- 6245,98 m2
•Kubatura- 19080,75 m3
•Ilość kondygnacji- 5
•Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej - 15,5 m npt
•Ilość miejsc postojowych (m.p.) w garażu otwartym- 194 w tym 8 dla osób
niepełnosprawnych
•Ilość m.p. na działce- 12 w tym 1 dla osób niepełnosprawnych
•Razem: 206 m.p. w tym 9 dla osób niepełnosprawnych
Szacunkowy koszt inwestycji - ok. 9,3 mln zł brutto.
Projektanci wykorzystując naturalne ukształtowanie terenu, mając na
względzie ograniczenia wynikające z obowiązujących warunków technicznych
(np. odległości od boisk sportowych) postarali się maksymalnie wykorzystać
na cele parkingowe dostępny teren. Obiekt wysokością nie przewyższa
sąsiedniej hali lodowej.
Ciekawostką jest fakt wykorzystania do celów parkingowych również stropu
ostatniej kondygnacji garażu przez co uzyskano dodatkowe miejsca postojowe
"na dachu". Z uwagi na warunki pogodowe należy się liczyć, że w zimie te
miejsca mogą nie być wykorzystywane.
Warto zauważyć, że postępowanie o udzielenia koncesji na roboty budowlane,
będzie jednym z pierwszych tego typu postępowań w Województwie Małopolskim
przeprowadzanych zgodnie z ustawą o koncesji na roboty budowlane lub
usługi."
(wizualizacje i projekt: mgr inż. arch. Leszek Karasiński, mgr inż. arch.
Szymon Mazurek)
|