(30.01.2008)
Magdalena Chacaga GDDKiA: "Na zlecenie krakowskiego
oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krakowskie Biuro
Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" Sp. z o.o. opracowuje dokumentację
projektową przebudowy "zakopianki" pomiędzy Rdzawką a Szaflarami.
Podczas wcześniejszych ustaleń z samorządami miejscowości, przez które
będzie przechodzić nowa trasa, wypracowano jej przebieg optymalny z punktu
widzenia mieszkańców przyległych terenów, a zarazem zgodny z przepisami
technicznymi.
Po otrzymaniu wytycznych z centrali GDDKiA w Warszawie, projektanci
studiują możliwość podwyższenia prędkości projektowej (nie ma ona nic
wspólnego z dozwoloną prędkością jazdy) na omawianej trasie. Gdyby tak się
stało, to jedyna zmiana polegać będzie na złagodzeniu niektórych zakrętów.
Lokalizacja węzłów oraz przejścia przez miejscowości nie ulegną zmianie.
Należy pamiętać o tym, że prawo nakłada na inwestora obowiązek
przedstawienia we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach kilku wariantów, więc na planach - oprócz trasy
uzgodnionej z samorządami (na mapie kolor pomarańczowy) - muszą znaleźć
się inne opcjonalne.
„Zakopianka” pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem będzie drogą o długości 17,2
km biegnącą w zdecydowanej większości (15,5 km) po nowym śladzie. Zgodnie
z rozporządzeniem ministra, będzie to droga klasy GP, czyli główna
przyspieszona. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy
ruchu w każdą stronę wraz z poboczami bitumicznymi. Jezdnie będzie
rozdzielał pas zieleni o szerokości 5,0 m (wraz z opaskami).
Opracowanie projektowe wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę ma
być gotowe na 31 grudnia 2009 roku. Według planów budowa ma rozpocząć się
wiosną 2010 roku i zakończyć w grudniu 2011 roku. Koszt realizacji
inwestycji szacuje się na ok. 580,0 mln zł.
|