I Strona g³ówna I Wiadomo¶ci I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Ko¶ció³ I

I Radio Alex I G³os Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

Reklama I Og³oszenia I Muzyka I Video I Archiwum I O Watrze I Leader +
Poparcie dla rozwi±zania tunelowego w Poroninie

(07.03.2009) Anna Karpiel-Semberecka: "5 marca w Poroninie odby³o siê kolejne spotkanie w sprawie zakopianki. Mia³o ono na celu prezentacjê aktualnego stanu prac nad studium rozwoju podhalañskiego uk³adu komunikacyjnego. Przypomnijmy, ¿e opracowanie powstaje z inicjatywy Marsza³ka Województwa Ma³opolskiego, a jego wykonawc± jest firma IVV.
Marzec to dla wszystkich zainteresowanych studium gor±cy moment, poniewa¿ termin jego zakoñczenia wyznaczono na koniec miesi±ca. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele w³adz i rady gminy Poronin, przedstawiciele
Federacji Obrony Podhala i Komitetu Obrony Poronina,  mieszkañcy Poronina, a tak¿e okolicznych miejscowo¶ci. Ze studium mieli zapoznaæ siê przede wszystkim radni, niestety nie wszyscy byli obecni. Bardzo silna by³a natomiast reprezentacja FOP.
In¿. Marek Wierzchowski z firmy IVV jak na ironiê spó¼ni³ siê na spotkanie z powodu korków na zakopiance. Poniewa¿ studium by³o ju¿ wielokrotnie prezentowane mieszkañcom, projektant skupi³ siê na wyja¶nianiu w±tpliwo¶ci z nim zwi±zanych i odpowiedziach na konkretne pytania mieszkañców. W Poroninie najistotniejsza kwesti± jest rozwi±zanie skrzy¿owania ze zjazdem w kierunku Bukowiny Tatrzañskiej. Ludzie nadal obawiaj± siê, ¿e zostanie tam wybudowana estakada, ustawione ekrany i wyburzone domy.
Popieramy rozwi±zanie tunelowe, które zaproponowa³ in¿. Andrzej Chowaniec-Rybka. Wskazujemy w studium na jego plusy - ograniczenie ha³asu i ma³± ingerencjê w krajobraz - zapewnia³ in¿.
Wierzchowski. Na tym etapie musimy jednak uj±æ wszystkie mo¿liwe technicznie rozwi±zania, a wiêc równie¿ przej¶cie gór± tj. estakadê. Dalszy etap to opracowanie analizy ekonomiczno-technicznej dla obu rozwi±zañ i dopiero na tej podstawie GDDKiA podejmie decyzjê - wyja¶nia³. Mieszkañcy domagali siê jednak zapewnienia, ¿e w Poroninie nie bêdzie estakady. Projektant wyja¶nia³ jednak, ¿e w tej chwili ten odcinek zakopianki nie jest na etapie projektowania i nie mo¿na rozmawiaæ o szczegó³ach. Propozycja jednojezdniowej drogi z trzema pasami o jednolitych parametrach na ca³ym odcinku od Nowego Targu do Zakopanego, poparcie dla rozwi±zania tunelowego w Poroninie oraz dodatkowo modernizacja kolei wraz z usprawnieniem po³±czeñ lokalnych tym ¶rodkiem transportu uspokoi³a nieco mieszkañców.
Projektant poinformowa³ tak¿e, ¿e studium otrzyma³o pozytywne opinie od wszystkich zainteresowanych samorz±dów z wyj±tkiem starosty tatrzañskiego. Studium musi jeszcze otrzymaæ koñcow± ocenê od zamawiaj±cego, czyli w³adz wojewódzkich i wtedy wersja ostateczna zostanie przedstawiona mieszkañcom. Powinno to nast±piæ w drugiej po³owie marca.
In¿. Marek Wierzchowski z firmy IVV podkre¶la³ te¿ wielokrotnie, ¿e nie ulega ¿adnym wp³ywom i jego studium jest niezale¿ne. Takich zapewnieñ domagali siê uczestnicy spotkania.
Spotkanie zakoñczy³o siê jednoznacznym wyra¿eniem stanowiska mieszkañców Poronina w sprawie poparcia dla rozwi±zania tunelowego oraz konieczno¶ci jednoczesnej realizacji inwestycji drogowych i kolejowych. W
skazano tak¿e na konieczno¶æ zorganizowania spotkania z przedstawicielami w³adz wojewódzkich, Zarz±du Dróg Wojewódzkich i projektantami ju¿ po przyjêciu studium."

Foto-relacja (zdjêcia Anna Karpiel-Semberecka):


 

I Strona g³ówna I Wiadomo¶ci I Kultura I Sport I Pogoda I Turystyka I Narty I Ko¶ció³ I

I Radio Alex I G³os Ameryki I Z peryskopu... I DH Zakopane I Telefony I Apteki I

I Reklama I Og³oszenia I Muzyka I Video I Galeria I Archiwum I O Watrze I