(30.05.2006)
Piotr Kyc: "Podczas XXXII Zwyczajnej Sesji Rady
Powiatu Tatrzańskiego zwołanej na dzień 30 maja 2006 roku dyskutowano
zaproponowany przez Zarząd Powiatu „Regulamin przyznawania, używania i
posługiwania się logo promocyjnym „Marka Tatrzańska". Logo MT
byłoby przyznawane towarom, usługom i ważnym społecznie inicjatywom dwa
razy w ciągu roku, na okres jednego roku. Aktu przyznania albo…odebrania
Szacownego Wyróżnienia dokonywałaby Kapituła MT powoływana przez Radę
Powiatu Tatrzańskiego. Towary i usługi, które mogą być oznaczone logo MT
winny się charakteryzować, m.in. następującymi cechami:
- są związane z terenem Powiatu tatrzańskiego: Gminą Połonin, Gminą
Kościelisko, Gminą Biały Dunajec, Gminą Bukowina Tatrzańska, Gminą
Zakopane,
- powinny kojarzyć się z regionem i miejscem w jakim sa wytwarzane,
- może to być usługa, wyrób artystyczny, produkt żywnościowy, oferta
turystyczna lub inne działanie zasługujące dzięki swojej unikalności na
wyróżnienie logo MT,
- powinny być w ciągłej sprzedaży,
- powinny być wytwarzane i promowane w zgodzie z zasadą „przyjazny dla
środowiska"" w każdej fazie produkcji i sprzedaży,
- powinny być rozpoznawalne, kojarzone z konkretnym wytwórcą, powinny
promować region, w którym powstały,
- są bezpieczne dla ludzi i środowiska ( nie zawierają łatwo uwalniających
się substancji uznanych za szkodliwe dla zdrowia i życia ludzi),
- spełniają wymogi jakościowe i normy bezpieczeństwa dla danej grupy
wyborów w świetle aktualnie obowiązujących przepisów,
- podlegają stałej kontroli ( zewnętrznej i wewnętrznej) w zakresie
jakości i przestrzegania procedur wytwarzania.
Ja wynika z powyższych warunków nie łatwo będzie otrzymać dla produktów
czy usług uroczystą nominację upoważniającą do używania logo MT .
Pomysł ciekawy ale szybko wprowadzany, bez szczegółowej konsultacji z Radą
Powiatu nie uzyskał akceptacji na sesji. Głownie z powodu wspominanego
parokrotnie logo MT przedstawiającego lilię wpisaną w góry. Głos
decydujący miała… Komisja Gospodarki Komunalnej, która zaopiniowała
projekt negatywnie, bez uzasadnienia. Część radnych uważała, że powinno
się rozpisać konkurs plastyczny na projekt logo MT, co jest powszechnie
praktykowane i stanowi część promocji produktu przed jego wprowadzeniem.
Ostatecznie brakło jednego głosu. Uchwały nie podjęto.
Marka „staje się" Szacowną Marką nie z roku na rok. Ten proces trwa
latami. Na wizerunek marki pracują ludzie, którzy ją promują i jej
użytkownicy. Należy mieć nadzieję, że na najbliższej sesji RP nasz
tatrzański znak jakości rozpocznie swój żywot w sposób bardziej elegancki
i profesjonalny, jak przystało na Markę Tatrzańską".
Foto-relacja
(zdjęcia Piotr Kyc):
|