(20.11.2006)
Piotr Kyc: "Właściciele Hotelu Sabała w Zakopanem,
jak co roku zaprosili gości na degustację wina Beaujolais Nouveau 2006.
Zgodnie z tradycją, sprzedaż tego młodego wina, pochodzącego z
tegorocznych zbiorów winogron w regionie Beaujolais, rozpoczyna się zawsze
w trzeci czwartek listopada. Ta tradycja została wymyślona w latach
sześćdziesiątych przez specjalistów od marketingu. Ich zamiarem było
zwiększenie sprzedaży trunku, który ze względu na nienajlepszą jakość źle
się starzeje. Dlatego powinien być wypity jak najszybciej. Mało dojrzałe
wino nie jest trunkiem wybornym ale jego degustacja ( z umiarem) jest
okazją do spotkań ze znajomymi i przyjaciółmi. Tak więc ogłaszamy: "Le
Beaujolais Nouveau est Arrivé!" (Beaujolais Nouveau już jest!). I
pamiętajmy: in wino veritas! (w winie prawda).
Może kiedyś doczekamy się rodzimej promocji uszlachetnionych odmian
„Wisienki" , „Kawalera" – słowem tego co dawniej nazywano J-23? Obecnie
modne są produkty regionalne...kto wie?
Foto-relacja (zdjęcia Piotr Kyc):
|