(18.10.2007)
Piotr Kyc: "W
Hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem po raz dziewiąty odbyło się
Tatrzańskie Forum Gospodarcze. Tym razem Tatrzańska Agencja Rozwoju,
Promocji i Kultury organizator przedsięwzięcia – zaproponowała temat
„Jakość usług w turystyce".
Forum otworzył
Starosta Tatrzański Andrzej Gąsienica – Makowski. Wygłoszono referaty: „
Promocja i jakość usług turystycznych", prelegent – Rafał Szmytke – Prezes
Polskiej Organizacji Turystycznej, „ Jakość i wrażliwość produktu
turystycznego", prelegent - Jacek Kowalski – Smit i Smit Cinsulting,
„Jakość usług szansa dla turystyki tatrzańskiej", prelegent - Marek Łabaj
- Instytut Turystyki w Krakowie, „Marka Tatrzańska drogą do poprawy
wizerunku regionu", prelegent: Krzysztof – Król Łęgowski – Dyrektor
Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury, „Bezpieczeństwo pożarowe
obiektów turystycznych", prelegent: Brygadier Krzysztof Fejklowicz –
Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Krakowie, „Zimowa promocja
Małopolski", prelegent: Jan Wieczorkowski – Prezes Małopolskiej
Organizacji Turystycznej.
Głos w dyskusji zabrał również Leszek Zegzda - Wicemarszałek Województwa
Małopolskiego, Andrzej Gut – Mostowy – Poseł na Sejm RP i Jan Gąsienica –
Walczak – wiceburmistrz Zakopanego. „Przemysł" turystyczny na Podhalu
rozwinął się w ostatnich latach w sposób niebywały. Baza turystyczna jest
w tej chwili ogromna. Analiza rynku usług turystycznych wskazuje
jednoznacznie, że nadchodzi czas na podniesienie jakości usług. Rzecz leży
nie tylko w jakości bazy, ilości imprez, jakie można zaproponować
turystom, czy atrakcji, które za takie uchodzą w oczach mieszkańców
Podhala. Jest potrzeba tworzenia „marki emocjonalnej – będącej własnością
społeczeństwa lokalnego.
Bardzo interesujące wystąpienia miał Jacek Kowalski, który uświadomił
uczestnikom Forum jak ważne jest poznanie wrażliwości społeczeństwa
lokalnego przy tworzeniu wysokokulturowej oferty przeżywania i wrażeń.
Idea jest interesująca i na pewno ma przyszłość. Mówiąc w skrócie chodzi o
autentyczność w kontaktach międzyludzkich – to takie proste a jednak...
wymuszony uśmiech pani z recepcji wskazuje, że schemat ma się dobrze".
Foto-relacja (zdjęcia Piotr Kyc):
|